Творчий вчитель

Процес формування

навичок читання


Перші сходинки



Перші сходинки

 (Частина 2)



Перші сходинки

 (Частина 3)



Інтегрований урок математика - інформатика




ЗОШ I – III ступенів
с. Михалкове

Веселий перепочинок для Максимка

1 клас

Вправи і завдання для творчих і
розумових здібностей першокласників.
  

Робота з обдарованими дітьми


Старший вчитель
     Соломко О.М.

2008

Передмова

На допомогу батькам, вчителям та учням

Посібник “Веселий перепочинок для Максимка” призначений для роботи з розвитку обдарованості учнів першого класу. Це система поступово ускладнених творчих завдань. Таким учням слід приділяти велику увагу  у розвиткові творчих здібностей, активної  енергії. Такі комбіновані завдання допоможуть батькам і вчителям виявити і розвивати розумові творчі здібності дітей.
         Проблема розумового розвитку учнів у процесі навчання є традиційно актуальною для педагогічної теорії та практики. Ще понад двісті років тому відомий педагог Г. Песталоцці відкрив і різнобічно аргументував ідею розвиваючого впливу навчання на учня. Вчителі, вихователі несуть відповідальність за створення оптимальних умов для розумового і соціального розвитку кожного вихованця. Обдаровані діти виділяються поміж своїх однолітків високим творчим потенціалом, інтелектуальною розкутістю, нахилом до нестандартного розв’язання проблем, неординарністю сприйняття світу. Вони вимагають від учителя напруження всіх зусиль зусиль, уміння піднятися до розуміння надзвичайності, прагнення сприяти розвиткові особистості, бажання довести її індивідуальні досягнення до максимального рівня раніше.
         Формування творчої особистості, розвиток індивідуальних здібностей і таланту є пріоритетним напрямком навчально-виховної роботи школи на сучасному етапі її розвитку.
         Американський психолог Є. Фромм дав таке визначення “творчих здібностей”: ”Це – здібність дивуватись і пізнавати, уміння знаходити рішення в нестандартних ситуаціях, спрямованість на відкриття нового і здатність глибокого усвідомлення свого досвіду.”
         Основними показниками творчих здібностей є швидкість і гнучкість думки, оригінальність, допитливість, точність, сміливість.

Швидкість думки – кількість ідей, що виникають за      
                              одиницю часу.
         Гнучкість – здатність швидко, без внутрішніх зусиль
                                       переключитись з однієї ідеї на іншу,
                                       бачити, як одну і ту ж інформацію
                                       можна використовувати в різних
                                       контекстах.
         Оригінальність – здатність до генерації ідеї, що
                                        відрізняються від загально-прийня-     
                                        тих, навіть парадоксальних.
         Допитливість – здатність удосконалювати або
                                       надавати завершеного вигляду
                                       продукту своєї творчості.
         Сміливість – здатність приймати рішення в ситуації
                                        невизначеності, не лякатися власних
                                        висновків і доводити їх до кінця.

         Від впливу батьків і дорослих залежить розвиток творчого характеру дитини. Розвиток та формування творчих здібностей здійснюється за допомогою системи спрямованого педагогічного впливу, шляхом спеціально організованої взаємодії, яка опосередковується і виявляється у формі гри, навчання, спілкування, праці.
         У обдарованих дітей чудова пам’ять. Тому веселий перепочинок буде поєднуватися з приємним і корисним розв’язуванням завдань з логічним навантаженням та вивченням цікавих віршиків. Учні зможуть самостійно працювати, включати пошуковий і дослідницький підходи до засвоєння знань, умінь та навичок, самі цього не помічаючи. Всі завдання є творчими, психологічно готують до наполегливої праці. Завдання і мета полягають у тому, що учні мають усвідомити , що розвинути здібності і досягти успіхів можуть лише ті, хто готовий подолати труднощі. Завдання дорослих забезпечити сприятливі умови розвитку дітей різних вікових груп.
         Завдання у посібнику розташовані так, щоб дитина мала можливість вдосконалити власну майстерність у тій чи іншій сфері творчої діяльності – прочитати віршик і вибрати правильну відповідь до прикладів, розв’язати кругові приклади, відгадати математичну загадку, розташувати числа в порядку зростання чи спадання, пограти в гру „Ми – сунички- полунички”, „Чарівний квадрат”, вставити пропущений математичний знак „плюс”,   ”мінус” та число, бути на хвилинку помічником вчителя і перевірити правильність розв’язання прикладів, розв’язати задачі, проявити кмітливість, спостережливість і порахувати трикутники, вивчити вірш „Миколка - першокласник” (Н. Кір’ян), дати відповідь на питання, розв’язати задачі, зайнятися краснописанням, прочитати вислів про науку, знову вивчити вірш Г. Бородинкіної „Як я навчився рахувати!”
         В процесі роботи не лише буде вдосконалюватися власна майстерність, а й набуватимуться елементарні навички, підвищуватиметься інтелектуальний потенціал творчої особистості.
         Шановні дорослі!
         Завжди дозволяйте дітям мати задоволення від праці, яку виконують використовуючи свій вільний час, дозвольте їм продемонструвати свої набуті вміння. Стежте, щоб діти не перевтомлювались. Будьте до них уважними,довіряйте їм, станьте їм надійною опорою і просто повірте в них, допоможіть їм знайти себе. Надихайте їх до постійного пошуку та вибору діяльності. Надайте дітям можливість виконувати і творити власні ідеї та оцінювати свою власну роботу.
         Коли, дитина дійде до фінішу запропонуйте їй стати програмістом конкурсу „Найрозумніший ” серед однолітків і скласти аналогічні завдання для своїх друзів.
         У посібнику немов би дійсно присутній персонаж – Пізнайко. Він надихатиме малят до творчих пошуків, до успішного фіналу. Пізнайко завжди поряд з „розумниками”, запрошує їх до праці, примушує випробувати свою силу волі, вчить весело відпочивати – на хвилинку стати артистом, вивчити віршик, і у таночку покружляти. А ось дорослим слід пояснити малятам для чого їжачку у нірці яблука.
         Яблук він не їсть. Ними він чистить голочки свої і тіло від паразитів.
         А ось про приз від Пізнайка дорослим слід подбати. Це можуть бути грамоти, медалі, словесне заохочення, яке виразить щиру радість за успіх дитини.
         Бажаю всім яскравих вражень, цікавих мудрувань, радості успіху. Успіх приходить до того хто в нього вірить.
         Успіх – це наполегливість, радість, підтримка, настрій, впевненість, творчість.
          


                                                                                                  




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу